خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

نقشه راه بازگشایی کلاس های درس به تمامی مدارس کرمان ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری نسب ظهر امروز در نشست خبری در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: در این زمینه دو اصل سلامت و برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت مورد توجه قرار گرفته است.

اسکندری نسب با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ارائه آموزش‌های مجازی با کیفیت در سال‌های گذشته افزود: تأثیر و کیفیت آموزش حضوری بالاتر از آموزش مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به بازگشایی تدریجی مدارس بیان کرد: در این زمینه تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم.

اسکندری نسب با اشاره به دریافت دُز اول واکسن کرونا توسط ۹۰ درصد فرهنگیان استان کرمان افزود: تاکنون حدود ۱۵ هزار فرهنگی دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال گفت: دانش آموزان برای دریافت واکسن باید در سایت واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

اسکندری نسب پیش بینی کرد که دانش آموزان استان کرمان طی دو هفته دُز اول واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به واریز سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان کرمان بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس الزامیست و باید روزانه دو مرتبه ضد عفونی انجام شود.

وی از ابلاغ الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط شیوع کرونا ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ به مدارس استان کرمان خبر داد و افزود: برای بازگشایی حضوری مدارس نیاز به مشارکت و همراهی والدین و معلمان هستیم.

اسکندری نسب با اشاره به اهمیت آموزش حضوری بیان کرد: نیاز است در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی انجام شود. مدیران مدارس و انجمن‌های اولیا و مربیان باید در این زمینه کوشا باشند.

وی از برگزاری آئین بازگشایی مدارس در روز سوم مهرماه خبر داد و افزود: همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنگ مهر، ایثار و شهادت و زنگ نماز در مدارس نواخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در ۳۱ شهریورماه آئین روز غنچه‌ها و شکوفه‌ها هم با حضور نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس ابتدایی استان کرمان برگزار می‌شود.

وی تراکم جمعیتی دانش آموزان شهر کرمان را بیشتر از برخی استان‌های دیگر دانست و گفت: ۱۰ پروژه بالای ۳۵ کلاسه در شهر کرمان در حال احداث است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا