خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

نمونه ای از لامبدا در فارس وجود ندارد/ دوز سوم در حال بررسی است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا قاسم پور عصر چهارشنبه در نشست خبری مجازی، در پاسخ به خبرنگار مهر، بیان کرد: دوز سوم واکسن کرونا مخصوص افرادی است که بیش از ۶ ماه از زمان تزریق واکسن آنان گذشته است و هنوز این موضوع در کمیته علمی ستاد ملی کرونا در حال بحث و تبادل نظر است.

وی اضافه کرد: نوع واکسن یکی از مسائل مهم در خصوص دوز سوم است از این رو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در حال جمع بندی در خصوص نحوه تزریق دوز سوم کرونا است.

قاسم پور تاکید کرد: بیش از سه میلیون و ۵٠٠ هزار نفر در استان فارس بیش از ١٨ سال سن داشته و اکنون نزدیک به سه میلیون نفر از این طبقه بندی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تنها ۵٠٠ هزار نفر دیگر باقی مانده است.

او افزود: بالغ بر دو میلیون نفر دوز اول و ١ میلیون نفر دوز اول و دوم کرونا را دریافت کرده‌اند این در حالی است که هنوز ٣٠ درصد از تست‌های کرونا در سطح استان مثبت شده و امر مراجعه به مراکز درمانی همچنان زیاد است.

به گفته این مقام مسئول واکسن سینوفارم برای دانش آموزان پایه دوازدهم نیز در حال تزریق است و افزود: با توجه به اجرایی شدن قرنطینه هوشمند تمامی فعالیت‌های شهروندی منوط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد شد لذا جمعیت جا مانده استان باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

جانشین استان فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: تنها سه شهر از استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که شامل خفر، جهرم و ممسنی است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا