خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

علت فوت بیماران کرونایی بعد از تزریق ۲ دوز واکسن

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا جماعتی، به جلسات کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: جلسه روز گذشته این کمیته در خصوص پروتکل‌های درمانی کرونا و به روز رسانی آخرین درمان‌های این بیماری بود.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته در خصوص داروهای مصرف شده برای درمان بیماری کرونایی و تأثیر و کارایی آنها بحث شد و پروتکل جدید که بر اساس مراحل مختلف بیماری کرونا است، در حال تصویب است.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در خصوص علت فوت برخی افراد با وجود تزریق ۲ دوز واکسن کرونا، گفت: تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر و بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها می‌شود ولی به طور کلی هیچ واکسنی در دنیا وجود ندارد که صد درصد جلوی مرگ و میر یا بستری بیماران را بگیرد.

جماعتی با بیان اینکه ابتلاء به کرونا و مرگ و میر افراد بستگی به بیماری‌های زمینه‌ای دارد، افزود: ایمنی به کرونا بعد از دو تا سه هفته از تزریق دوز دوم واکسن در بدن ایجاد می‌شود. در صورتی که برخی افراد بعد از تزریق دوز اول واکسن و یا بلافاصله بعد از تزریق دوز دوم مبتلا به کرونا می‌شوند.

وی گفت: از دیگر عوامل ابتلاء به کرونا، بیماری‌های زمینه‌ای است که سیستم ایمنی این افراد بسیار ضعیف است و با زدن واکسن هم ایمنی لازم در بدن آنها ایجاد نمی‌شود و مانع بستری یا مرگ این افراد نمی‌شود.

جماعتی با بیان اینکه سن بالای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز عامل دیگری برای ابتلاء و مرگ این بیماران می‌شود، افزود: گاهی افراد دارای بیماری زمینه‌ای در برابر تعداد بسیار زیادی از ویروس کرونا قرار می‌گیرند و به رغم اینکه واکسن کرونا را هم تزریق کرده باشند، سیستم ایمنی این افراد تاب بیماری را نمی‌آورد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ تاکید کرد: باید علاوه بر تزریق ۲ دوز واکسن، اقدامات لازم بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دور همی ها و مسافرت‌ها را نیز انجام دهیم تا از ابتلاء به کرونا جلوگیری شود و اینکه تصور کنیم تنها با زدن واکسن از ابتلاء و مرگ پیشگیری می‌شود، فکر خامی است.

جماعتی افزود: علاوه بر واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی، باید مراقب باشیم که خودمان را در برابر ویروس قرار ندهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا