خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

دریافت دز اول واکسن کرونا شرط ادامه فعالیت اصناف در اردبیل

شهرام حبیب زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از جان باختن ۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر خیز آرام کرونا در استان آغاز شده به طوری که ۵۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری همزمان ۱۸۸ بیمار در بیمارستان‌ها ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۲۴ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین شهر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعیه‌ای که اتاق اصناف ایران صادر کرده، فعالیت تمام مشاغل به ویژه مشاغلی که فعالیت آنها با آشامیدنی و خوراکی است بدون دریافت دز اول واکسن کرونا ممکن نمی‌باشد.

حبیب زاده با بیان اینکه صدور و تمدید پروانه کسب، کارت مباشر و همچنین کارت بهداشت برای تمام شاغلان در واحدهای صنفی، منوط به انجام واکسیناسیون است تصریح کرد: ضروری دارد تمام اصناف در انجام این امر مهم تا پایان مهر ماه تعجیل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا