خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

احتمال کاهش افراد حاضر در جلسات مذاکرات وین مطرح است

به گزارش خبرگزاری مهر، «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال در توئیتی مدعی شد که تلاش‌هایی برای کاهش شمار دیپلمات‌های حاضر در اتاق مذاکرات وین در جریان است.

وی در توضیح این ادعا افزود: هیچ چیزی نیست که تحت الشعاع این همه گیری قرار نگرفته باشد. فهمیده‌ام که به دلیل کرونا، تلاش‌های تازه ای در راستای کاهش شمار مقامات حاضر در اتاق مذاکرات وین در جریان است. این تلاش‌ها در راستای محدود کردن اغلب نشست‌ها به حضور دو نفر از هر هیئت انجام می‌شود حال آنکه مطلع شده‌ام که استثنائاتی هم وجود دارد.

این در حالی است که پیشتر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد در ادامه دور هشتم گفتگوها، رایزنی‌های غیر رسمی فشرده در جریان است و تلاش برای برچیدن تحریم‌ها و رفع مسائل هسته‌ای و توالی گام‌ها برای احیای برجام ادامه دارد.

اولیانوف در پاسخ به این سوال که آیا هیچ پیشرفتی حاصل شده است، گفت: اینکه از قبل هم قابل مشاهده بود و موانع اصلی هم بیش از پیش واضح و مشخص می‌شود.

هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها عصر دوشنبه هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مو را معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

این نشست پنجشنبه گذشته به دلیل آغاز تعطیلات سال نو میلادی به صورت موقت متوقف شده بود و مجدداً از دوشنبه این هفته از سر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا