خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

آمادگی بیمارستان شهید چمران کنگاور برای پیک جدید کرونا

ادریس خالدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون در موارد بستری و فوتی بیماران کرونایی بالغ در کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای مشاهده نشده است، اظهار کرد: با اعلام خطر ورود پیک هشتم کرونا به کشور در بیمارستان شهید چمران کنگاور تمهیداتی در خصوص افزایش ظرفیت ارائه خدمات درمانی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی تیم مدیریتی بیمارستان با دبیر کمیته‌علمی کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه مدیریت تشخیص و درمان بیماران سرپایی و بستری مبتلا انجام شده، افزود: این هماهنگی‌ها براساس آخرین دستورالعمل درمانی با هدف مدیریت تخت‌های بستری و همچنین هماهنگی تهیه داروهای مورد نیاز سویه جدید برای کاهش موارد بستری و فوتی به بیمارستان ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور با تاکید بر اینکه مردم باید هوشیار باشند زیرا سویه جدید سرایت پذیری بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سویه اومیکرون هر فرد مبتلا قادر به آلوده کردن بیش از ۱۸ فرد بود، دور از انتظار نیست زیر سویه جدید مشابه آن و چه بسا با توانایی آلودگی افراد بیشتر باشد.

خالدی بیان کرد: تزریق دز یادآور واکسن کرونا در اولین فرصت، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بهترین راه گذر از پیک کرونا با کمترین خسارت است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا