خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

ثبت ۱ فوتی دیگر در سایه بی توجهی به کرونا/۱۷۹ نفر بستری هستند

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۹ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری عمومی از سوی مردم سبب شده تا در هفته‌های گذشته شاهد افت و خیز آمار کرونا در استان باشیم که این آمار در طول مدت ۲ هفته اخیر به ثبات پیش بینی شده نرسید.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۰ بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند اما این موضوع به منزله وضعیت متعادل کرونا نیست چرا که دلیل اصلی تداوم وضعیت خطرناک در استان نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از شناسایی ۲۹ بیمار جدید در شبانه روز گذشته خبر داد و اضافه کرد: متأسفانه ۴۶ بیمار به دلیل وخامت حال عمومی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت کنترل هستند که مجموع بیماران تحت نظر نیز ۸۹ نفر است.

حبیب زاده از فوت ۱ بیمار دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان خبر داد و گفت: ضمن تسلیت به خانواده این بیمار انتظار داریم مردم استان همچنان به عدم شرکت در تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی های مختلف مبادرت داشته و از وقوع موج جدید بیماری در منطقه جلوگیری کنند.

وی همچنین به روند واکسیناسیون در استان اشاره و تصریح کرد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون در استان تعداد ۸۶۹ هزار و ۸۹۹ دز در نوبت اول، ۶۷۱ هزار و ۳۴ دز در نوبت دوم، ۷ هزار و ۶۵۶ دز در نوبت و در مجموع ۱ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۸۹ دز به جامعه واجد شرایط در استان تزریق شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خلخال، بیله سوار و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، گرمی، نمین، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا