خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۸۴ درصد دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی مقابل کرونا واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین خیاط زاده روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: تاکنون ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی هر ۲ دز واکسن کرونا و ۸۷ درصد آنان نیز دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان، اظهار کرد: تاکنون افزون بر ۷۱ درصد از کل جمعیت استان دز اول و ۵۷.۵ درصد نیز هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص تزریق دز سوم واکسن نیز خاطرنشان کرد: افراد بالای ۶۰ سالی که قبلاً ۲ دز واکسن سینوفارم را دریافت کرده و چهار ماه نیز از زمان تزریق دز دوم می‌گذرد، بایستی برای دریافت دز سوم واکسن خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

خیاط زاده افزود: تمامی واکسن‌های دارای مجوز برای تزریق در گروه‌های سنی مختلف از قبیل اسپوتنیک، استرازنکا، سینوفارم و برکت، در سطح استان به اندازه کافی وجود دارند.

وی با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در برخی استان‌ها، گفت: خوشبختانه اکنون وضعیت استان در این خصوص بسیار خوب است و به خصوص تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان تک رقمی شده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های جلفا و مرند در وضعیت قرمز، شهرستان‌های آذرشهر و شبستر در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد و آبی کرونایی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا