خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

تأکید خطیب بر لزوم تغییر رویکرد کنسولگری‌ها نسبت به ایرانیان خارج

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در نشست رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه ضمن طرح موضوعات مختلف سیاسی و امنیتی و با اشاره به توجه دولت سیزدهم به معیشت مردم و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری داخلی، اظهار کرد: حضور فعال رئیس جمهوری در صحنه‌های مختلف مردمی و تلاش دولت در چند ماهه گذشته، بارقه‌ امیدی در جامعه ایجاد کرده که ان‌شاءالله این امید، تبدیل به رضایت‌مندی بیشتر و افزایش سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به چشم‌انداز و افق جدید روبه روی کشور و تلاش همه دستگاه‌ها برای رسیدن به آن بر ضرورت دیپلماسی انقلابی و هوشمندانه و شجاعانه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی برای رسیدن به افق ۱۴۰۴، امنیت فعلی کشور را قابل توجه و بسترساز ایران قوی و مقتدر در جهت اجرای بیانیه گام دوم انقلاب دانست.

وزیر اطلاعات افزود: به رغم جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب اسلامی و بسیج همه امکانات رسانه‌ای، اقشار مختلف مردم و نخبگان هوشمندانه در خنثی‌سازی توطئه دشمنان نقش آفرینی می‌کنند.

حجت‌الاسلام خطیب خاطرنشان کرد: دشمن و معاندین برای ایجاد بحران‌های داخلی، تجمعات و اعتراضات و بهره‌برداری از آن تلاش وافری انجام می‌دهند که هوشیاری مردم و هماهنگی تمامی مجموعه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و اجرایی، نقشه دشمنان را نقش برآب کرد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ هوشیاری در مقابل نفوذ و توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: دولت مردمی سیزدهم به مطالبات، نیازها و خواسته‌های مردم و صیانت از همه اقشار جامعه اهتمام ویژه دارد و توجه ویژه دولت به وضعیت ایرانیان خارج از کشور نیز به عنوان بخشی از مردم ایران، در راستای همین سیاست ارزیابی می‌شود.

وزیر اطلاعات با تأکید بر ضرورت تغییر رفتار و رویکرد در کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های خارج از کشور نسبت به جامعه ایرانیان خارج از کشور گفت: وزارت اطلاعات برای تحقق این مسیر اعلام آمادگی می‌کند.

حجت‌الاسلام خطیب تصریح کرد: از نمایندگان و سفرای کشور انتظار داریم علاوه بر توجه و احترام به جامعه ایرانیان مقیم خارج کشور، حمایت‌های لازم را از گردشگران، سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی مقیم خارج از کشور و کسانی که علاقه‌مند به ایران هستند، به عمل آورند.

وی افزود: پیگیری مشکلات ایرانیان زندانی خارج از کشور هم باید مورد اهتمام وزارت امور خارجه قرار گیرد.

وزیر اطلاعات با تأکید بر حمایت از ملّت‌ها و جبهه مقاومت اظهار کرد: از دستگاه دیپلماسی و انقلابی در دولت ارزشی – که در رأس آن یک مجتهد عالم و سید بزرگواری است که با نگاه‌های ولایی و ارزشی و انقلابی به مسئولیت رسیده – انتظار می‌رود، حمایت، پشتیبانی و ارائه خدمات مطلوب به ملّت‌ها و جبهه مقاومت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا