خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

روی خوش کرونا به مردم اردبیل/«آبی» رنگ غالب شهرهاست

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت بیماری کرونا از روز گذشته در استان حالتی پایدار و رو به کاهش را به خود گرفته که در هفته اخیر شاهد سیر نزولی تعداد بستری‌های جدید در این استان بودیم.

وی با تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: با توجه به اینکه آخرین وضعیت بیماری امیدوارکننده است اما توصیه ما به مردم مداومت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز پر تردد است که امید داریم مردم فهیم استان نسبت به این موضوع حساسیت به خرج داده و به شیوه نامه بهداشتی پایبند باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به تعداد بستری‌های کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته اشاره و تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۹ بیمار جدید کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده و ۲۰ بیمار نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

حبیب زاده بیان کرد: در حال حاضر ۳۹ بیمار تحت نظر بوده و تعداد بستری‌های استان ۱۳۷ بیمار است که از این تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان هستند.

وی از فوت ۲ بیمار دیگر در استان خبر داد و ضمن ابراز همدردی با خانواده این شهروندان گفت: با احتساب تعداد فوتی‌های ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل جان باختگان بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان به یک هزار و ۶۱۰ نفر رسیده است.

این مسئول به آمار واکسیناسیون کرونا در استان نیز اشاره و عنوان کرد: از ابتدای آغاز روند واکسیناسیون کرونا در استان تعداد یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۷۶ دز واکسن به جامعه هدف تزریق شده که از این تعداد ۹۰۱ هزار و ۳۴۳ دز در نوبت اول، ۷۶۸ هزار و ۵۸۵ دز در نوبت دوم و ۵۰ هزار و ۷۴۸ دز در نوبت سوم تزریق شده است.

به گفته حبیب زاده و با توجه به آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا