خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

سرعت تکثیر سویه اومیکرون ۷۰ برابر دلتا است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، نتایج مطالعه محققان دانشگاه هنگ گنگ نشان می‌دهد که سرعت انتقال پذیری سویه اومیکرون در مقایسه با سویه های قبلی کروناویروس به مراتب بیشتر است.

یافته‌های این مطالعه بیانگر آن است که عفونت اومیکرون در ریه‌ها در مقایسه با کروناویروس اصلی به شکل قابل توجهی کمتر است که همین مسئله می‌تواند نشانه شدت کمتر بیماری باشد.

باوجودیکه سرعت تکثیر اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا ۷۰ برابر بیشتر است اما یافته‌ها نشان می‌دهد رشد سویه جدید در بافت ریه ۱۰ برابر کُندتر است.

دکتر «مایکل چان چی وای»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این نتایج باید با احتیاط تفسیر شود چراکه شدت بیماری تنها با میزان سرعت تکثیر ویروس تعیین نمی‌شود بلکه واکنش ایمنی بدن بیمار هم در این زمینه مهم است.»

وی در ادامه اذعان داشت: «هرچقدر تعداد بیشتری از افراد به عفونت مبتلا شوند، ویروس موجب بیماری شدیدتری می‌شود و در نتیجه نرخ مرگ و میرها افزایش می‌یابد.»

در این مطالعه، نمونه‌های بافت ریه بیماران در طول جراحی مورد بررسی قرار گرفت. محققان مشاهده کردند در طول ۲۴ ساعت، سویه اومیکرون حدود ۷۰ بار سریع‌تر از سویه اصلی و دلتا تکثیر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا