خبرهای کرونا

طرح «کاسب مهدوی» توسط روحانیون خراسان شمالی اجرا شد

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با مهر اظهار کرد: روحانیون و فعالان مذهبی و قرآنی خراسان شمالی در راستای مبارزه با کرونا فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادند که از جمله آن می‌توان به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع آن در مناطق کم برخوردار، ضدعفونی کردن معابر و محل‌های پر تردد و در ابتدای شیوع کرونا، آگاه سازی شهروندان از خطرات ویروس اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی قربانی کردن تعدادی احشام و توزیع آن بین نیازمندان در جهت رفع بلا را دیگر فعالیت فعالان مذهبی استان عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت کلاس‌ها و منابر مجازی دایر بود.

وی افزود: در محله‌های محروم شهرستان‌ها طرح «کاسب مهدوی» به اجرا در آمد و طی آن روحانیون به کاسب‌ها مراجعه کرده و با کمک خیرین بدهی‌های دفتری افراد ضعیف جامعه که توانایی پرداخت قرض خود را نداشتند، تسویه شد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری «کاروان شادی سیار» در اعیاد گذشته بیان کرد: با رعایت مسائل بهداشتی مداح‌ها در محل‌هایی مستقر می‌شدند و به مدح ائمه می‌پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اتصال نیازمند به خیرین را دیگر برنامه ویژه این مجموعه دانست و تصریح کرد: سعی کردیم با این طرح دستگاه واسط را حذف کنیم تا خیرین و نیازمندان به طور مستقیم با هم در رابطه باشند.

وی گفت: در تمام موارد حفظ کرامت انسانی نیازمندان به شدت مورد توجه ما بود و سعی داشتیم عزت نفس محرومان را حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا