خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

شهرستان های سقز و بانه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

فرزین رضاعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وضعیت شهرهای استان به لحاظ همه گیری کرونا نگران کننده است و جزو معدود استان‌هایی هستیم که بیشترین تعداد شهرهای قرمز و نارنجی را داریم.

وی اعلام کرد: هم اکنون وضعیت شهرهای سقز و بانه قرمز بوده و شهرهای سنندج، قروه، بیجار، دهگلان، دیواندره، کامیاران و مریوان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: شهرستان سروآباد نیز تنها شهرستان با وضعیت زرد استان است که دلیل این موضوع نیز مراجعه اکثریت بیماران این شهرستان به مراکز درمانی مریوان است.

رضاعی اظهار کرد: در حال حاضر ٨٣۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و به دلیل کم توجهی شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی متأسفانه تغییر محسوسی در کاهش تعداد بستری شدگان را شاهد نیستیم.

وی افزود: هم اکنون ٨۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز به دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) مراکز درمانی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مرگ سه بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون به هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

رضاعی اعلام کرد: سنندج با ۷۵۹ نفر بیشترین تعداد جان باختگان کرونا را در استان داشته است و وضعیت این شهرستان همچنان قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا