خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

واکسیناسیون علیه کرونا در کشور آغاز شد/پسر وزیر اولین واکسن را زد

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در کشور با ورود اولین محموله واکس روسی، از روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ به شکل نمادین با حضور تصویری رئیس جمهوری و همچنین حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز شد.

آن طور که علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان داشته است؛ تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

به گفته وی، اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل ICU که مستقیماً با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند، خواهند بود و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم.

رئیسی در خصوص میزان واردات واکسن کووید ۱۹، افزود: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

وزیر بهداشت در ابتدای این مراسم، با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهوری، وزارت امور خارجه و سفرای ایران در کشورهای مبدا واکسن، گفت: امروز مفتخریم کار واکسیناسیون را با دستور رئیس جمهوری آغاز کنیم.

وی افزود: امروز این برنامه در ۶۳۵ بیمارستان کشور برای گروه‌های در اولویت آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه محموله‌های دیگری از واکسن به تدریج وارد خواهد شد، ادامه داد: در رابطه با واکسن داخلی هم کارها به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم در بهار ۱۴۰۰ به مرحله تولید برسد.

اولین دوز از واکسن روسی با تزریق به پارسا نمکی پسر وزیر بهداشت آغاز شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا