خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

کرونا ۱۳۲ بیمار را در اردبیل بستری کرد/خطر امیکرون جدی‌تر شد

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد نوسان تعداد بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده‌ایم، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز به پیک احتمالی شیوع دوباره کرونا در استان نرسیده‌ایم اما روند بستری بیماران نشان می‌دهد در ماه بهمن پیک ششم را تجربه کنیم.

وی همچنین به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار جدید کرونایی به بیمارستان‌های استان مراجعه و با توجه به وضعیت و شدت ابتلاء به بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن در بخش‌های کرونایی بستری شدند تا روند مداوا این بیماران توسط کادر درمانی پیگیری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به مقایسه آمار بستری‌های بیمارستان‌ها در هفته جاری نیز پرداخت و گفت: آمار بستری‌ها در هفته گذشته روند ثابتی نداشته و شاهد نوسان تعداد بستری‌های روزانه از ۳۰ بیمار به ۱۶ بیمار بوده‌ایم ولی در مجموع ۱۳۲ بیمار جدید در هفته گذشته با تشخیص کادر درمان مورد مداوا در بخش‌های مختلف کرونایی بیمارستان‌های استان اردبیل قرار گرفتند.

محمدیان اردی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونا بیان کرد: مجموع جان باختگان کرونایی در هفته گذشته به ۵ نفر رسیده که نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهشی ۶۰ درصدی داشته است و هم اکنون ۲۱ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با توجه وضعیت و شدت درگیری با بیماری پیش بینی می‌شود متأسفانه شاهد فوت چندین بیمار کرونایی از بخش مراقبت‌های ویژه در هفته آینده باشیم.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۴ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و بررسی آمار بهبود یافتگان در هفته گذشته نشان می‌دهد روند بهبود بیماران کرونایی نیز با توجه به میزان شدت بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار بوده به طوری که در هفته گذشته به میزان هر بیمار بستری شده در بخش کرونایی یک بیمار بهبود پیدا کرده و مجموع بهبود یافتگان کرونایی به ۱۴۰ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

سرعت سرایت امیکرون چندین برابر دلتا است

محمدیان اردی تاکید کرد: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلاء به اُمیکرون در اردبیل، مردم باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی گرفته و با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس خطرناک، استفاده مداوم از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته را رعایت کنند.

وی پرهیز از حضور در دورهمی ها و جمع‌های خانوادگی در صورت وجود علائمی نظیر تب، سرفه، گلودرد و آب ریزش بینی بود و یادآور شد: همچنین توصیه می‌شود افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون به ویژه دریافت نوبت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد: رصد روزانه و پایش تمامی مراجعان در مراکز بهداشت و درمان استان با هدف پیگیری افراد مشکوک دارای علائم کرونا ویروس، در اولویت دستور کار پزشکان خانواده شهری و روستایی استان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا