خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

اقدام تلافی جویانه هند علیه انگلیس در ارتباط با کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اردونیوز، دولت هند وضعیت ویژه درباره آزمایش کرونا برای همه اتباع انگلیس اعلام کرد.

در همین ارتباط اعلام شده که همه اتباع انگلیسی که وارد هند می‌شوند، بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون آنها باید آزمایش کرونا داده و ۱۰ روز قرنطینه شوند.

دولت هند همچنین برای اتباع انگلیسی که قصد سفر به دهلی نو و یا دیگر شهرهای هند را دارند، سه بار آزمایش کرونا اجباری کرده و گفته است که اتباع انگلیس می‌بایست ۱۰ روز در یک هتل یا مقصد خود در هند قرنطینه اجباری شوند.

دستورالعمل سخت گیرانه هند علیه اتباع انگلیسی نوعی واکنش به عملکرد دولت لندن علیه اتباع و مسافران هندی است. پیش از این دولت انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اتباع هندی که وارد این کشور می‌شوند حتی اگر واکسن زده باشند باید آزمایش کرونا داده و قرنطینه شوند. انگلیس همچنین اعلام کرده که واکسن آسترازنکا ساخت مؤسسه سروم هند را به رسمیت نمی‌شناسد، در حالی که تعداد زیادی از مردم هند با واکسن آسترازنکا یا کوویشیلد واکسینه شده‌اند.

پیشتر مقامات هندی، انگلیس را به انجام اقدامات متقابل و تلافی جویانه تهدید کرده بودند و اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در دیدار با همتای انگلیسی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خواهان حل فوری این مساله شده بود. هرچند عدم حل این موضوع به واکنش مشابه دولت دهلی نو منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا