خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

بستری ۱۵۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان/ ۵۵ بیمار بد حال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با ابزار نگرانی از روند صعودی بیماران کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در مقایسه با هفته‌های گذشته تعداد بیماران بستری چند برابر شده است.

وی به سرعت و قدرت بالای انتقال و انتشار سویه امیکرون و افزایش آمار مبتلایان به این سویه در استان گیلان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در بستری‌ها و مراجعات سرپایی نیز آمارها سه برابر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۱۵۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در استان، گفت: این تعداد بیشترین آمار بستری‌های روزانه در چند ماه اخیر بوده که نشان دهنده روند تصاعدی بیماری کرونا در گیلان است.

وی با بیان اینکه حال ۵۵ بیمار کرونا وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بستری هستند، ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی بستری نیز به ۴۳۰ بیمار رسیده که در مقایسه با ۲۲۰ بیمار هفته گذشته دو برابر شده است.

مهرابیان با تأکید بر لزوم توجه جدی به تزریق واکسن کرونا به ویژه دُز سوم، گفت: در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید به واکسیناسیون نیز توجه جدی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا