خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

نمایندگان مردم توجه ویژه‌ای به بودجه سلامت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف داودی اظهار کرد: قبل از شروع به کار وزارت بهداشت دولت سیزدهم با مرگ و میر بالایی از کرونا و موج سنگینی از بیماری در کشور مواجه بودیم، به گونه‌ای که در برخی روزها، مرگ و میر بیش از ۷۰۰ نفر بود.

وی افزود: انتظار است که به دلیل توانمندی وزیر در مدیریت بزرگ‌ترین چالش بشری در عصر حاضر، از دکتر عین اللهی تقدیر و تشکر کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران، وارد کننده واکسن کرونا بود، گفت: در اوایل روند واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، محتاج واردات از سایر کشورها بودیم اما در حال حاضر ۶ تولید کننده واکسن کرونا در ایران فعال هستند که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به صادرات محصولات نیز رسیده اند و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم که یک کارنامه خوب برای وزارت بهداشت دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به رشد کیفی آموزش و پژوهش در وزارت بهداشت دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: بیش از یک سوم تولیدات علمی و مقالاتی که در مجلات معتبر بین المللی، چاپ می‌شود، مربوط به وزارت بهداشت است. همچنین اقدامات تحقیقاتی بسیار خوبی به ویژه در حوزه سلول درمانی در بیماری‌های صعب العلاج در حال انجام است و شرایط کشور از نظر خدمات بهداشتی و درمانی، بسیار مناسب است.

نماینده مردم سراب در مجلس ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزنده مؤسسات تحقیقاتی حوزه سلامت، یادآور شد: موسساتی مانند انستیتو پاستور، نقش ارزنده‌ای در کشور داشته اند. در توسعه آموزش پزشکی و افزایش جذب دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی نیز اقدامات خوبی توسط وزیر بهداشت انجام شد که در ۲۰ سال گذشته، بی سابقه بوده است.

داودی تصریح کرد: وزیر بهداشت به خوبی توانسته اقدامات اثرگذاری را انجام دهد. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز کمک‌های خوبی به وزارت بهداشت دارد. از نظر تأمین مالی و درآمدهای بیمارستان‌ها در ایام کرونا، مشکلاتی برای وزارت بهداشت ایجاد شد که مدیریت مناسبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم باید با روحیه تعاملی و کمک به وزارت بهداشت، به حفظ و ارتقای سلامت مردم کمک کنند. بودجه ۱۴۰۲ در مجلس در حال بررسی است که باید در زمینه تأمین اعتبارات مورد نیاز به وزارت بهداشت کمک کرد. از نمایندگان می‌خواهم که برای سلامت مردم، به وزارت بهداشت کمک کنیم؛ به ویژه در شرایطی که احتمال طغیان کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی و نوپدید نیز وجود دارد.

نماینده مردم سراب در مجلس از تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت به عنوان یکی از اقدامات درخشان وزارت بهداشت یاد کرد و افزود: حدود ۶ میلیون نفر که هیچ بیمه‌ای نداشتند، رایگان بیمه شدند. با وجود شرایط تحریمی شدید و امتناع از ورود واکسن، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه و افزایش قیمت این محصولات در سطح جهانی اما وزیر بهداشت توانسته مدیریت خوبی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا