خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۳ شهرستان قزوین در وضعیت زرد کرونایی

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا به صورت تعیین رنگ، هفتگی انجام می‌شود که طبق اعلام وضعیت هفته‌های گذشته ۲ شهرستان به رنگ زرد و دو شهرستان به رنگ آبی بود اما در طی هفت روز گذشته سه شهرستان به رنگ زرد و سه شهرستان آبی رنگ شدند.

رئیس گروه مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۴۷ نفر بر اساس ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: توصیه ما به شهروندان استفاده از ماسک به ویژه در امکان درمانی، سربسته، پرهیز از تجمعات غیرضروری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و انجام واکسیناسیون است.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه مسافرت به خارج از کشور به ویژه به عربستان و عراق افزایش داشته و روند بیماری نیز در این کشورها افزایشی بوده امکان ابتلاء زائرین و مسافرین به کرونا و همچنین افرادی که با مسافرین در ارتباط خواهند بود وجود دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه واکسن نیز طول عمر داشته و امکان کاهش سطح ایمنی بدن وجود دارد امیدواریم طرح واکسیناسیون یادآور یا بوستر اجرایی شود.

این مسئول در پایان گفت: واکسن بوستر سبب افزایش سطح ایمنی بدن در برابر بیماری کرونا می‌شود که باتوجه به میزان تولیدات داخلی ما مشکل کمبود واکسن نداریم و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح روند بیماری کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا