خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

تب کرونا در اردبیل به طور نسبی فروکش کرد/بستری ۱۱ بیمار جدید

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل روزهای شکننده کرونایی را تجربه می‌کند به طوری که ۱۲ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی به بستری ۴۲ بیمار همزمان در بیمارستان‌های استان اردبیل، اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعته گذشته ۱۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۱۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

محمدیان بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستان پارس آباد در وضعیت آبی قرار دارند.

هرگونه غفلت در رعایت پروتکل‌ها موج جدید کرونا را به همراه می‌آورد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است.

محمدیان آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند در دورهمی های خانوادگی به خصوص تعطیلات آخر هفته، قدرت شیوع این ویروس افزایش یافته و ضروری است تا پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلاء به این ویروس افزایش یابد

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا