خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۳۵ درصد مراجعه کنندگان به اورژانس‌های استان سمنان مسافر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی سمنان به میزبانی سالن دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه ضمن بیان اینکه سالانه ۲۵ میلیون زائر رضوی از راه‌های استان تردد می‌کند، تاکید کرد: این موضوع به واسطه مسائل اقتصادی و گردشگری یک نوع فرصت اما به واسطه مخاطرات جاده‌ای یک نوع هشدار برای ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای از جمله معضلات استان سمنان است، تاکید کرد: فقدان جذابیت بصری به واسطه بیابانی بودن و فاصله دور شهرهای استان از جمله مسائلی است که باعث ایجاد خستگی و در نتیجه مخاطرات رانندگی می‌شود و سالانه ده‌ها نفر را به بیمارستان‌ها می‌کشاند.

استاندار سمنان با بیان اینکه می‌بایست زیرساخت‌های گردشگری را توسعه داد و در کنار آن مقوله ایمنی راه‌ها را نیز مد نظر داشت، بیان کرد: ۳۵ درصد مراجعه کنندگان به اورژانس‌های استان سمنان مسافر هستند این امر نشان می‌دهد که جاده‌های استان از لحاظ رانندگی مستعد حوادث متعدد است.

هاشمی با اشاره به اینکه وقوع ۱۲ هزار تصادف طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در استان سمنان، ابراز کرد: خستگی رانندگان و واژگونی خودرو از جمله مهمترین مواردی است که سبب تصادفات جاده‌ای در استان می‌شود که ضرورت دارد اورژانس‌های ما در زمینه امداد رسانی به مصدومان احتمالی حوادث تجهیز شوند.

وی در خاتمه تجربه تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا در استان سمنان با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان، شاهرود، سپاه و… را موفق توصیف کرد و افزود: آمادگی داریم تا در صورت ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت، تزریق دز بوستر یا همان دز سوم را نیز برای جامعه هدف استان داشته باشیم.

به گزارش مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از نوید دانایی، کامران قدس به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی سمنان معرفی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا