خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا در فارس یک الزام برای سلامت است

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر وحید حسینی در نشست روزانه مدیریت بیماری کرونا در فارس با بیان اینکه موج هفتم کرونا با افزایش موارد ابتلاء و بستری بیماران همراه بوده و شاهد گسترش چرخه‌های انتقال این بیماری در سطح جامعه و به ویژه موارد ابتلای خانوادگی هستیم، گفت: در چنین شرایطی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی تمامی مردم و به ویژه در مراکز پرتردد و فضاهای سرپوشیده، یک الزام و سدی دفاعی برای حفظ سلامت خود و دیگران است.

او با اشاره به جان باختن هشت هم استانی در اثر ابتلاء به این بیماری از ابتدای هفته جاری، از مردم استان خواست تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون، در ارتقای ایمنی عمومی در برابر این بیماری سهیم شوند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس تکمیل برنامه واکسیناسیون با دریافت دزهای سوم و یادآور را در شرایط کنونی یک ضرورت خواند که موجب تسریع در عبور از موج هفتم بیماری و کاهش موارد ابتلاء و بستری می‌شود.

دکتر حسینی هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عدم تکمیل واکسیناسیون را تهدیدی جدی دانست و خواستار همکاری و همیاری بیش از پیش مردم در این زمینه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، میزان مشارکت مردم در تکمیل چرخه واکسیناسیون، وضعیت آمار مبتلایان به کرونا ویروس و جان باختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های pcr و تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ و وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کرونا در سطح استان را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا