خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

ثبت ۱۳۳ ابتلای قطعی کرونا در استان سمنان/ یک نفر فوت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد مقابله با کرونا بر اساس آمارهای احصا شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود اعلام کرد طی بازه زمانی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای چهارشنبه ۳۵۲ نفر در سراسر استان سمنان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

از این تعداد ۱۳۳ تست مثبت اعلام شد و به عبارت دیگر ۱۳۳ مورد قطعی کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر به تعداد مبتلایان به کرونای استان سمنان افزوده شده است.

۱۱۸ نفر از این تعداد به صورت سرپایی خدمات درمانی را از بیمارستان‌ها دریافت کردند تا دوران نقاهت را در منزل بگذرانند و ۱۵ نفر نیز به تعداد بستری‌های بیمارستان‌های استان افزوده شد. گفتنی است روز گذشته ۱۱ بیمار در بیمارستان بستری شده بودند که امروز شاهد افزایش بستری‌ها هستیم.

در این بازه زمانی متأسفانه یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

هم اکنون ۱۹ نفر در بخش آب سی یو یا همان مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که به گفته رؤسای دانشگاه علوم پزشکی حال نسبتاً وخیمی دارند گفتنی است روز گذشته تعداد بستری‌های کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه ۲۴ نفر بود که یک نفر فوت و چهار نفر نیز بهبود نسبی یافتند.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است لذا آمار بیماری کرونا در این استان تلفیقی از آمار احصایی این دو دانشگاه محسوب می‌شود. از سوی دیگر باید گفت شاهرود، دامغان و سمنان در وضعیت قرمز، میامی و گرمسار در وضعیت زرد، مهدی شهر و سرخه در وضعیت نارنجی و آرادان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

بنا به آخرین اطلاعات مراسم شاخص ماه محرم در استان سمنان نیز با محدودیت‌هایی روبرو است تا جایی که حتی مراسم یا عباس شاهرود نیز لغو شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا