خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

محدود کردن ورود روس‌ها به اتحادیه اروپا ظالمانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه به ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای ورود اتباع روسیه به کشورهای اروپایی واکنش نشان داد و در این ارتباط گفت: ممنوعیت ورود روس‌هایی که به خدمات پزشکی نیاز دارند به اتحادیه اروپا، ظالمانه است.

او در ادامه گفت: وضعیت بسیار وحشتناک است، شهروندان روس به سادگی از فرصت برقراری هرگونه تماس بشردوستانه محروم هستند.

زاخارووا گفت که کشورهای اتحادیه اروپا بارها ورود را حتی برای روس هایی که ویزا دریافت کرده بودند هم محدود کرده‌اند.

زاخارووا در مورد درخواست برخی از مقامات اروپایی مبنی بر توقف صدور ویزا برای روس‌ها گفت: کشورهای اتحادیه اروپا با توجه به تعهدات خود، حق ندارند صدور ویزا را برای گروهی از افراد بر اساس ملیت خود محدود کنند. انجام این کار به ناعادلانه است.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از آن صورت می‌گیرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از کشورهای غربی خواست ورود تمامی گردشگران روس را ممنوع اعلام کنند. زلنسکی در مصاحبه با نشریه واشنگتن‌پست آمریکا استدلال کرد که چنین ممنوعیتی مؤثرتر از تحریم‌های فعلی خواهد بود که ورود مقامات مرتبط با کرملین را به این کشورها ممنوع می‌کند.

در واکنش به این سخنان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین با محکوم کردن اظهارات زلنسکی گفت: «هرگونه تلاش برای منزوی ساختن روس‌ها یا روسیه فرآیندی است که چشم‌اندازی ندارد.»

درخواست رئیس جمهوری اوکراین برای ممنوعیت ورود گردشگران روسیه به کشورهای غربی، پیش از این از سوی برخی دیگر از سیاستمداران اروپایی نیز مطرح شده بود. انتظار می‌رود استونی و فنلاند به زودی موضوع محدودیت و ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان روسیه را در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا