خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

ثبت ۷ مورد فوتی کرونا در فارس طی ۳ روز گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۰۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۴۳ هزار و ۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۴۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۴ هزار و ۳۷۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۰۴ هزار و ۸۵۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۸ هزار و ۶۸۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۸۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۴۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۵۴ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۰ هزار و ۵۰۹ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۵۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۵ هزار و ۷۹۸ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۲ هزار و ۶۷۴ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶ دُز نوبت سوم و ۷۵ هزار و ۹۷۲ دُز یادآور واکسن بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا