ایرانخبرهای کرونا

با اصلی‌ترین نشانه‌های کرونا آشنا شوید

داود یادگاری‌نیا درباره علایم جدید کرونا اظهار داشت:‌ در بررسی که انجام دادیم حدود ۵۰ درصد از افراد مبتلا دچار تب شدند، موارد نادری بود که در آنها راش پوستی و قرمزی چشم وجود داشت اما این موارد شایع نبوده و علایم اصلی همان سرفه خشک، گلودرد، اختلالات بویایی و چشایی، کوفتگی بدن، درد عضلات و تنگی نفس است.

وی ادامه داد:‌ گاهی ممکن است علامتی مانند خلط خونی وجود داشته باشد، در ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز علائم گوارشی شامل اسهال و استفراغ است اما بیشترین نشانه‌ها و علائم، سرفه خشک، ‌درد بدن، کوفتگی، اختلال بویایی و چشایی است و بعد از این موارد، تنگی نفس است.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که آیا سنجش تب در سازمان‌ها و دستگاه‌ها می‌تواند به عنوان عامل شناخت افراد مبتلا به حساب آید؟، گفت: ۵۰  درصد از موارد ابتلا از طریق سنجش تب مشخص می‌شود اما به دلیل اینکه راحت‌ترین و عملی ترین روش است، در این مراکز انجام می‌شود و نداشتن تب دلیلی بر عدم ابتلا نیست.

یادگاری‌نیا گفت: ‌در گزارش اولیه مربوط به نشانه‌های اصلی کرونا، بیش از ۸۶ درصد افراد مبتلا دچار تب بودند اما اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران دارای تب هستند؛ به خصوص سالمندانی که در خانه‌های سالمندان هستند و همچنین پرسنل مراکز درمانی ممکن است بدون علامت بوده و تب و سرفه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد موارد وجود دارد که فرد هیچ علایمی ندارد، گفت: ممکن است این افراد ویروس را همراه خود حمل کنند و اگر آزمایش کرونا دهند، آزمایش آنها مثبت باشد یا ممکن است با افراد آلوده تماس داشته باشند و خودشان از ابتلا به کرونا خبر نداشته باشند.

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: براساس آمارها ۹ تا ۱۰ درصد از افرادی که در بیمارستان‌ها فعالیت کرده و با بیماران کرونا در تماس هستند، آلوده هستند؛ ضمن اینکه علایم ابتلا به کرونا بسیار متنوع است اما صرف داشتن یک علامت نمی‌تواند دلیلی بر ابتلا باشد و باید منتظر باشیم که آیا علایم دیگر خود را نشان می‌دهد یا نه.

۴۷۲۳۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا