خبرگزاری ایرناخبرهای کرونا

۸۱ بیمار کرونا در طرح غربالگری محلات مهران شناسایی شد

دکتر بهروز سهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۱۵ تست پی سی آر در سطح شهرستان و ۲۵ رپید تست در مناطق روستایی و دور دست برای تسریع در شناسایی مبتلایان و درنهایت قطع زنجیره کرونا در این شهرستان از آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی تاکنون انجام شده است.

وی یادآور شد: ۱۹ تیم مراقبت رهگیری، پنج تیم نظارتی، هفت تیم مراقبت در منزل و ۱۷ تیم حمایتی در قالب طرح شهید سلیمانی (غربالگری محلات کرونا ) در شهرستان مهران در حال فعالیت هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهران افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ بازدید از اصناف و مراکز خرید و فروش شهرستان انجام شده که در این بازدیدها پنج صنف متخلف پملب، ۲۴ صنف متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۵۶ مورد اخطاریه صادر شده است.

وی اضافه کرد: ۷۶ مورد بازدید مشترک نیز در قالب طرح شهید سلیمانی از ادارات و بانک های سراسر شهرستان صورت گرفته است.

سهرابیان در خصوص حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا در مهران نیز اظهار داشت: توسط تیم های حمایتی ۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۵ میلیون ریال و۴۰ میلیون ریال کمک نقدی به خانواده های آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهران از غربالگری حدود۲۰ درصد از جمعیت شهرستان از شروع طرح و در مرحله چهارم غربالگری محلات در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: بیش از ۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان تاکنون غربالگری شده اند.

به گزارش ایرنا، بیش از یک هزار و ۱۲۲ تیم مراقبت در منزل، مراقبت رهگیری، نظارتی و حمایتی با بیش از چهار هزار و ۹۵ عضو در قالب طرح شهید سلیمانی ( غربالگری محله به محله کرونا ) در سراسر استان ایلام فعال هستند.

در حال حاضر تمامی مناطق استان  ایلام در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و بر این اساس فعالیت ادارات با حضور ۲ سوم از کارکنان ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا