خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

تعداد بستری های کرونایی گلستان طی یک ماه اخیر ۶۳ درصد کمتر شد

سعید گل‌فیروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: هم اکنون تعداد بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی گلستان نسبت به ماه گذشته با کاهش ۶۳ درصدی روبرو بوده و به ۸۳ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از مجموع بستری‌های مبتلا به کرونا در گلستان ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۲ نفر آنها وخیم است.

وی بیان کرد: ماه گذشته از مجموع ۲۲۲ نفر بیمار بستری در مراکز درمانی گلستان ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شدند و ۲۱ نفر به ونتیلاتور متصل بودند.

گل فیروزی گفت: میزان تزریق نوبت‌های اول، دوم، سوم و چهارم واکسن کرونا در استان به سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۰۲ دوز رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: گلستان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از آنها را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند که تاکنون یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۵۳ دوز از نوبت اول واکسن کرونا برای ۹۴.۸ درصد آنها تزریق شده است.

گلفیروزی این عدد را برای نوبت دوم تزریق واکسن کرونا در گلستان یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۹۰ دوز معادل ۸۶ درصد جمعیت استان اعلام کرد و گفت: مراجعه مردم استان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به نسبت نوبت‌های اول و دوم کمتر است به طوری که تاکنون ۵۵۵ هزار و ۸۱۰ نفر معادل ۴۱.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۶.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این نوبت را تزریق کردند.

وی افزود: همچنین تاکنون ۵۶ هزار و ۱۱۱ نفر معادل ۴.۲۳ درصد از مردم استان نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا