خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

از پخت و توزیع نان صلواتی تا احداث حمام در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار مهر، گروه جهادی شهدا به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم به چندین اقدام جهادی در خارج از پایتخت را تدارک دید و مجدد راهی مناطق محروم شد.

بر اساس این گزارش، این گروه جهادی همزمان با عید قربان در سه نقطه کشور در شهرستان سبزوار، شهرری و استان البرز به ذبح ۴ رأس گوسفند پرداخت و در بین خانواده‌های نیازمند و بی بضاعت توزیع کرد.

محسن اسماعیلی مسئول این گروه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی این گروه جهادی پرداخت و عنوان داشت: در عید قربان گروه جهادی شهدا با حضور در شهرستان سبزوار به منظور معالجه یکی از ساکنان روستا که به بیماری چشمی آب سیاه مبتلا شده بود بیمار را به بیمارستان منتقل و وی مورد معالجه قرار گرفت.

اسماعیلی در بخش دیگر ضمن بیان اینکه در فاصله اعیاد قربان و غدیر ساخت یک واحد مسکونی برای یکی از روستاییان روستای روداب آغاز شد، گفت: در فاصله این دو عید بزرگ هم گروه جهادی شهدا برای فردی که خانه‌اش آتش گرفته بود و توان ساخت دوباره نداشت، کلنگ احداث یک واحد مسکونی در روداب زمین زده شد که مراحل احداث آن در حال انجام است.

وی ابراز داشت: در عید غدیر هم این گروه جهادی اقدام به پخت ۳۰۰ پرس غذای گرم و توزیع آن بین روستاهای دوچاهی، تسبند، گرو، ملوند، دریاچه، بیدک، چاه عبدالملکی و چاه ملک کرد، ضمن اینکه ذبح قربانی در روز عید غدیر انجام شد و گوشت آن میان خانوارهای روستایی توزیع شد.

وی به پویشی در روزهای عید قربان و غدیر اشاره کرد و توضیح داد: همچنین پویش نذر نان از دیگر برنامه‌ها بود که در این اعیاد مذکور نان به صورت رایگان میان چند روستا توزیع شد و در ادامه در روستای ملوند یک باب نانوایی به مدت یک روز و به تعداد ۱۲۰۰ قرص نان رایگان میان ساکنان پخش کرد.

اسماعیلی گفت: توزیع ۲۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های بی بضاعت روستای دوچاهی، تسبند، گرو و دریاچه انجام شد. در ادامه ۱۵۰۰ بسته فرهنگی مزین به نام حضرت امیر (ع) در تمام روستاها پخش شد.

مسئول گروه جهادی شهدا با اشاره به اقدامات بداشتی این گروه و توزیع ماسک در کشور توضیح داد: بخش دیگر برنامه گروه جهادی شهدا به واسطه موج جدید کرونا توزیع ماسک میان روستاهای مناطق محروم شرق کشور بود که در این برنامه هم ۵ هزار ماسک در روستاها توزیع شد.

اسماعیلی به پویش «نسیم مهربانی» اشاره کرد و متذکر شد: پویش «نسیم مهربانی» از برنامه‌های دیگری بود که در این ایام تدارک دیده شده که بواسطه آن برای خانواده‌های محروم و کم بضاعت کولر و پنکه تهیه شد. در این راستا برای یک خانواده در عید غدیر کولری تهیه و تحویل خانواده شد. در فاصله میان عید قربان تا غدیر گروه جهادی شهدا اقدام به توزیع و اهدای ۱۷ پنکه و ۲۰ کولر توزیع کرد.

وی ضمن بیان اقدامات تاسیساتی گروه گفت: در بحث ساخت و ساز حمام عمومی و سرویس بهداشتی در شرق کشور ۴ حمام و سرویس بهداشتی برای ۴ خانواده و ۲ حمام عمومی برای روستای دوچاهی احداث شد و در حال حاضر هم این گروه جهادی در حال ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای یکی از خانواده‌های بی بضاعت در روستای ملوند است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا