خبرگزاری ایرناخبرهای کرونا

آمریکا و اتحادیه اروپا “نشست سطح بالا درباره روسیه” برگزار می‌کنند

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سه‌شنبه شب به “الجزیره” گفت: این نشست بر اهداف راهبردی ایالات متحده و اتحادیه اروپا و هماهنگی سیاست‌ها با هدف پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین متمرکز خواهد بود. 
این مذاکرات یک هفته پس از دیدار بایدن با مقامات ارشد اروپایی در بلژیک و لهستان انجام می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا افزود، ویکتوریا نولند معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور سیاسی، رهبری هیئت آمریکایی را در این نشست بر عهده خواهد داشت. 

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفر این هفته خود به اروپا با دیمیتری کولبا وزیر امورخارجه و اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در لهستان دیدار و در مورد آخرین تحولات اوکراین رایزنی کرد. 

بایدن روز پنجشنبه ۲۴ مارس (چهارم فروردین ۱۴۰۱) به بروکسل سفر کرد و در سه نشست شامل اجلاس ناتو، گروه ۷ و اتحادیه اروپا با موضوع اوکراین حاضر شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا