خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

زنگ خطر موج چهارم در آذربایجان غربی به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد آقازاده در جلسه‌ای که با حضور شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح برگزار شد، درباره هماهنگی بین بخشی در استان افزود: به منظور مدیریت بیماری کووید ۱۹، هماهنگی و همکاری مطلوبی بین مسئولین و ارگان‌ها ایجاد شده است.

وی درباره موج‌های بیماری کرونا بیان کرد: تاکنون آذربایجان غربی ۳ موج را پشت سر گذاشته است که تعداد بیماران بستری و فوتی در هر موج نسبت به موج قبلی ۲ برابر افزایش یافته است، موج سوم، موج بسیار سهمگین و با خسارت جانی بیشتر بود.

به گفته آقازاده، براساس بررسی‌های انجام یافته در آذربایجان غربی در موج سوم، شیوع بیماری ۲.۵ برابر بیشتر از سایر استان‌ها بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره ساده انگاری‌ها افزود: پس از گذراندن هر موج، عادی انگاری و بی تفاوتی از جانب مسئولین و مردم ایجاد می‌شود.

آقازاده ضمن هشدار درباره روزهای آینده ابراز کرد: به دلیل اجتماعات و مراسم‌های برگزارشده به ویژه مراسم‌های شب یلدا، تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و همچنین بیماران بستری در استان رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: می‌بایست همه مردم و مسئولین تلاش کنیم تا وارد موج چهارم بیماری نشویم، زیرا براساس بررسی‌های اپیدمیولوژی در صورت ورود به موج چهارم بیماری، تعداد بیماران بستری تا ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان افزایش خواهد یافت.

به گفته آقازاده، در حال حاضر به غیر از خوی که در وضعیت نارنجی است تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا