خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

ارائه آموزش‌های بهداشتی به موکب‌ داران اربعین در ستور کار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفت امسال مرز بین المللی خسروی برای عبور زوار حسینی باز شد.

وی میزبانی شایسته از زوار حسینی را از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان و مردم کرمانشاه دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یک دستگاه محوری در خدمات رسانی به زوار اربعین از آمادگی مناسبی در زمینه ارائه خدمات پزشکی و درمانی برخوردار است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مجموعه علوم پزشکی باید آموزش‌های بهداشتی لازم را طی این ایام به موکب‌ها ارائه دهد و همچنین فوریت‌های پزشکی و امداد پزشکی را در طول مسیر ورودی استان کرمانشاه تا مرز خسروی برقرار کند.

امیری مقدم تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب درمانی و پزشکی به زوار حسینی باید امکانات و تجهیزات بیمارستان‌های مستقر در ورودی استان کرمانشاه تا مرز خسروی باید تقویت شود.

وی در زمینه عادی انگاری کرونا در جامعه هشدار داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید با اطلاع رسانی مناسب از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف نسبت به خطرات جدی عادی انگاری کرونا و ضرورت تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هشدارهای لازم را ارائه دهد.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب توسط دانشگاه علوم پزشکی از طریق شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما و رسانه‌ها برای آموزش مردم و ارائه هشدارهای لازم تاکید کرد.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید همزمان با تغییر رنگ بندی کرونایی هر شهرستان هشدارهای لازم را به فرماندار و شبکه بهداشت شهرستان بدهد و با توجه شرایط و عوامل مؤثر در هر شهرستان، برای کاهش بیماری تلاش کند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا