خبرگزاری ایرناخبرهای کرونا

معاون استاندار زنجان: عادی انگاری وضعیت کرونایی نگران کننده است

خدابخش مرادی نافچی شامگاه دوشنبه در جلسه مشارکت های مردمی استان با اشاره به مقابله با ویروس منحوس کرونا به عنوان اولویت اول کشور افزود: در برخی استان های کشور شرایط آبی کرونایی حاکم بود که به دلیل بی تفاوتی در رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری وضعیت این شهرها قرمز شد.

این مسوول ادامه داد: بسیاری از خانواده های ایرانی در پایان سال به خرید ملزومات شب عید اقدام می کنند، که در این خصوص جلب و جذب مشارکت مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت فردی یک اولویت است، یعنی اینکه جامعه را باید حساس کرد، تا عادی انگاری بیماری رخ ندهد.

وی اظهار داشت: بر این مبنا باید بیش از گذشته جامعه را نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی سوق داد چراکه رعایت نکردن پروتکل ها  هزینه های درمان را نیز به خانوارها تحمیل خواهد کرد و علاوه بر آن، آثار روانی فرد مبتلا بر خانواده و جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت که باید به این موارد توجه کرد.

مرادی تاکید کرد: در آستانه عید نوروز آرامش روحی، روانی و سلامت مردم را می توان با مشارکت تقویت کرد، در غیر اینصورت تبعات و به ناچار محدودیت هایی را  به دنبال خواهد داشت.

این مسووول ادامه داد: امروز در فضای موجود جامعه ۲ موضوع به لحاظ اجتماعی در اولویت جذب و جلب مشارکت های مردمی قرار دارد که اولی به موضوع اعتیاد باز می گردد.

وی اضافه کرد: اگر اعتیاد در جامعه مدیریت شود، مسائل اجتماعی دیگر را نیز می توان مدیریت کرد.

مرادی با بیان اینکه تحلیل ها نشان می دهد گسترش اعتیاد در جامعه بستر را برای بوجود آمدن سایر آسیب های اجتماعی مهیا می کند،  ادامه داد: بر این اساس هنر ما به عنوان کمیته های مشارکت مردمی این است که از تمامی توان، بضاعت، فرصت و منابع موجود استان در این جهت استفاده کنیم.

وی یکی از فرصت های موثر در این زمینه را بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد عنوان کرد که این اعضا بصورت عالمانه، عاشقانه و خداپسندانه ورود پیدا کرده اند و در این راستا دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی تسهیلگری های لازم را انجام دهند تا بستر کار فراهم شود.

این مسوول در خصوص طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش زنجان نیز گفت: در این زمینه میزان مشارکت  دانش آموزان و خانواده ها، توزیع جغرافیایی اجرای طرح، چگونگی اجرای آن در شبکه شاد و ارزیابی آموزش و پرورش از تاثیر طرح برای گروه‌های هدف طی جلسات سنجیده و اعلام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: هر چند از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتباری محدود برای اجرای طرح هایی به سازمان های مردم نهاد اختصاص یافته است که این مهم در راستای حمایت ها بسیار ارزشمند بوده و برای تسهیلگری تحقق طرح های پیشگیرانه  فرهنگی و اجتماعی در این حوزه انجام است.

وی یادآوری کرد: در این زمینه از سوی دبیرخانه ستادمبارزه با مواد مخدر استان نظارت بر اجرای طرح ها انجام می شود و این سازمان باید اقدامات خود را مستند سازی کنند تا اعتماد و اعتبار مردمی را موجب شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا