خبرهای کرونا

ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا

ابراهیم متولیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین اقدامات این سازمان در راستای طرح کمک مومنانه و مقابله با ویروس کرونا گفت: بسیج جامعه پزشکی از ابتدای شروع ویروس کرونا خدمات متعددی از جمله اعزام نیروهای خود به مراکز درمانی، تولید اقلام بهداشتی، کمک به خانوارهای آسیب دیده و غیره را انجام داد و با شروع ماه رمضان و فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان کشور، به توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و کمک‌های معیشتی میان نیازمندان پرداخت.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: در طرح همدلی نیز با شناسایی خانواده‌های نیازمند در سطح کشور بسته‌های معیشتی میان این عزیزان توزیع شد. به علاوه یکی از اقدامات مهم ما در طرح همدلی، علاوه بر کمک‌های مالی کمک‌های معنوی بود. به طوری که تیمی از روانشناس‌های بسیج جامعه پزشکی در حال حاضر در استان‌های مختلف به منازل خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا یا خانواده‌های متاثر از آسیب‌های اجتماعی رفته و به این عزیزان خدمات مشاوره ارائه می‌دهند. این طرح تاکنون در استان‌هایی از جمله خراسان رضوی، تهران، کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

رسیدگی پزشکان بسیج به جانبازان بالای ۷۰ درصد در سطح کشور

وی با اشاره بر رسیدگی به جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و ایجاد مشکلات فراوان برای جانبازان و افراد دارای شرایط خاص، رسیدگی به جانبازان بالای ۷۰ درصد را در برنامه‌های خود قرار دادیم. در همین راستا پزشکان بسیج جامعه پزشکی با شناسایی جانبازان بالای ۷۰ درصد در استان‌های مختلف به منازل این عزیزان رفته و با ویزیت رایگان و رسیدگی به آنها به انجام خدمات درمانی می‌پردازند.

متولیان با اشاره به بازدید از خانواده‌های شهدای سلامت اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم تقدیر از خانواده‌های شهدای سلامت و عزیزانی بود که در راه خدمت به هموطنان بیمار جان خود را از دست دادند. در همین راستا ابتدا از شهر تهران شروع به دیدار با خانواده‌های این عزیزان کردیم و در حال حاضر در سطح کشور روسای بسیج جامعه پزشکی استان‌های مختلف در حال اجرای این طرح و دیدار با خانواده‌های شهدای سلامت هستند.

ارائه خدمات آموزشی در مناطق حاشیه‌ای و محروم

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره بر اعزام تیم‌های آموزشی به مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین، تصریح کرد: تیم‌های آموزشی بسیج جامعه پزشکی در این ایام با حضور در مناطق حاشیه شهرها و مناطق تحت سکونت اتباع افغانستانی و نیازمند به ارائه خدمات آموزشی برای پیشگیری از ویروس کرونا و نحوه برخورد با بیماران پرداختند. به علاوه توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی میان این افراد نیز از دیگر خدمات بسیج بوده است.

متولیان خاطرنشان کرد: به علاوه در این مناطق به ضدعفونی کردن منازل خانواده‌های درگیر با کرونا و حفظ سلامت دیگر اعضای خانواده‌های پرداخته‌ایم.

وی با اشاره بر توزیع بالغ بر ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و اجرای رزمایش مومنانه نیز توضیح داد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به خانواده‌های نیازمند، سازمان بسیج با اعلام شماره حساب‌های خود به جمع آوری کمک‌های مالی و پس از آن تهیه اقلام غذایی و بهداشتی کرد. این اقلام در قالب بسته‌های معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان در میان خانواده‌های نیازمند و مستضعف شناسایی شده توزیع شده و همچنان نیز ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا