خبرهای کرونا

بخشش اجاره بهای ۲۱ مهد کودک خصوصی در لرستان

کرم یاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: توجه به اینکه مهدهای کودک بصورت خودگردان و از طریق پرداخت شهریه اداره می شوند تاکنون ۲۱ مالک این مراکز در قالب پویش همدلی اجاره بهای خود را بخشیدند.

وی اظهار داشت:  فعالیت حضوری مهدهای کودک استان از روزهای ابتدایی اسفندگذشته تعطیل و همین امر موجب زیان مالی به این مراکز شده که از مالکان آنها انتظار می رود تمام یا بخشی از اجاره بهای این مدت را نادیده بگیرند.

وی افزود:‌ بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای کودک، فعالیت اجرایی این مراکز به صورت حضوری از روزهای نخستین اسفند ماه سال گذشته به شکل کامل متوقف شد که این مساله خسران مالی برای مدیران مهدها در پی داشته است.

یاری با بیان اینکه مهدهای کودک تنها مراکز روزانه تحت نظارت بهزیستی هستند که خصوصی اداره می شوند افزود : این مراکز  شامل یارانه نبوده و درآمد آنان وابسته به شهریه اخذ شده از کودکان است که  با توجه به استیجاری بودن بیش از ٩٠ درصد مهدها و عدم توان پرداخت اجاره‌ بها، مدیران آن با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

وی با اشاره به راه اندازی پویش « همدلی با عشق به کودکان» تصریح کرد : هدف از این پویش کمک به ۳۶۰ مهد کودک خسارت دیده استان است و بدین منظور از تمام مالکان مهدهای کودک استان درخواست می شود با پیوستن به این پویش در این امر خدا پسندانه مشارکت نمایند.

یاری با اشاره به اینکه در این پویش مالکان نیکوکار تمام یا مقداری از اجاره را می بخشند افزود: مشارکت و همراهی مالکان مهدهای کودک در بخشش اجاره بها خدمت، ماندگاری است که می تواند این مراکز آموزشی را برای برون رفت از این وضعیت بحرانی یاری دهد.

وی افزود: از مالکانی که این عمل خیر را حمایت کرده و کل یا بخشی از اجاره مهدهای کودک را در زمان تعطیلی ناشی از ویروس کووید ١٩ بخشیده‌اند با اهدا نشان «حامی کودک» قدردانی می شود.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۱۰۱۶۵۰در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا