خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۴بیمارستان آماده افتتاح آذربایجان غربی به امکانات نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت ویدئو کنفرانس با اشاره به اتمام بیمارستان‌های شاهین دژ، پیرانشهر، نقده و اشنویه طی یکی دو ماه آینده، خواستار تجهیز این مراکز درمانی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ شهر استان سی تی اسکن ندارند که به هر حال برای انجام این مورد مردم مجبورند به شهرهای اطراف بعضاً تا ۱۰۰ کیلومتر سفر کنند و این امر باعث مشکلاتی شده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در موج اخیر بیمارستان‌های خصوصی هم همکاری‌های نسبتاً خوبی داشتند، با توجه به خریدهای نقدی که برای داروهایی همانند رمدسیور داشته اند امروز درخواست تسهیلات خاصی را دارند تا به این بیمارستان‌ها پرداخت شود.

شهریاری تصریح کرد: با تمام کمبودها از تلاش کادر درمان در این موج سنگین قدردانی باید داشته باشیم، با وجود افزایش قابل توجه بستری‌ها نسبت به موج‌های قبلی فوتی کمتری داشتیم و متأسفانه توجه کمتری به استان ما شد و فقط کادر درمان هزینه این مقاومت را پرداخت کرده اند.

وی همچنین از آمادگی استان برای اجرای طرح کوی مدیریت هوشمند بیماری‌های واگیر خبر داد و گفت: جلسه هماهنگی و مقدماتی اجرای این طرح برگزار و مقرر شد با وزارت کشور همکاری‌های لازم انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سرعت قابل قبول واکسیناسیون در استان گفت: ۷۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

شهریاری با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی همواره از سوی دو جریان موج‌های داخل و خارج از کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد و این امر هوشیاری ما را افزایش می‌دهد گفت: تاکنون با نظارت‌هایی که بوده از جمله استقرار کمیته واکنش سریع وزارت بهداشت در چند هفته گذشته نمونه‌هایی از نوع لاندا و مو را نداشته ایم. البته این کمیته ضرورت استقرار مراکز قرنطینه در ورودی‌های استان برای شرایط خاص را داشتند که در این خصوص نیاز به اعتبار خاصی است.

وی تصریح کرد: تا به امروز تزریق دو میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۳۸ دُز واکسن تزریق شده که پوشش بالای ۱۸ سال ۷۲ درصد و نوبت دوم ۳۴.۵ درصد، پوشش زیر هیجده سال یعنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۳۶.۳ درصد و دُز دوم آن هفت درصد بوده است.

استاندار آذربایجان غربی ترددهای مرزی غیرمسافری از جمله تردد روزانه ۱۵۰۰ تریلر از مرزها، حضور پناهجویان افغانی، پاکستانی و بنگلادشی در مرزهای شمال غربی و حضور کارگران فصلی برای برداشت محصولات باغی و چغندرقند را از جمله عواملی دانست که استان را در بحث شیوع ویروس کووید ۱۹ تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آذربایجان غربی با ۹۶۷ کیلومتر مرز، همسایگی با سه کشور، داشتن ۹ گمرک، شش پایانه مرزی، سه فرودگاه و شهر بمباران شده سردشت اکنون از نظر رنگ بندی کرونایی با دو شهرستان قرمز (سردشت و مهاباد)، سه شهرستان زرد و ۱۲ شهرستان نارنجی از موج پنجم کرونا عبور کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا