خبرگزاری ایرناخبرهای کرونا

رصد توییتری نمایندگان؛ از بوی کباب نفتی تا دستمزد رییس پیشین فدراسیون فوتبال

به گزارش ایرنا، جواد کریمی قدوسی ‌‏نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: جای تاسف دارد فردی که با حمایت نماینده محترمی از کرمان و اغماض هیات رییسه مجلس به عنوان نماینده پارلمانی بهمن خودرو با قصد آلوده ساختن نمایندگان و سایر مقامات نظام همه‌جا صف اول است و در راهروهای مجلس و سفر رییس محترم جمهور به کرج و جلسه مشترک دولت و مجلس در شب گذشته حاضر است.

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران هم در توییتی با هشتگ شفافیت آراء نمایندگان، عنوان کرد: به دوفوریت طرح شفافیت قوای سه‌گانه رای موافق دادم. حرکت هماهنگ و قانونمند اجزاء مختلف حاکمیت در مسیر شفافیت سرمایه اعتماد عمومی را روزافزون می کند.

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد نیز توییت کرد: طرح جدید شفافیت که ناظر به شفافیت قوای سه‌گانه، شوراها و… می‌باشد، حاوی ایده‌ مرکزی خوبیست ولی دارای ابهامات، نواقص و ضعف‌هایی است که آن را درمسیر تائید و اجرا بامشکل مواجه می‌کند و نیاز به اصلاح و تکمیل دارد، این اصلاحات با قید ۲ فوریت سازگار نیست؛ تأخیر وشتابزدگی هردو خلاف حکمتند.

همچنین مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در توییتر نوشت: در حالی که هنوز بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به نتیجه نرسیده، شاهد افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارو هستیم. اگر این گرانی با افزایش بهاء هزینه درمانی و ویزیت همراه شود باعث افزایش قیمت تمام شده درمان و فشار بیشتر به دهک های پایین جامعه می‌شود و با آن مخالف هستیم .

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم نوشت: متن نامه قالیباف به رییسی به عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی خواسته شده، تا شورای عالی بر اساس حکم رهبری، چارچوب قانون حکمرانی در فضای مجازی مشخص نماید تا مجلس بتواند قانونی درست مبتنی بر مطالبات مردم و تدابیر مقام ولایت تدوین و تصویب کند. نه آنچه که صیانت در مقابل مردم بود.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب نیز به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در توییتر عنوان کرد: ارتش، تبلور استقلال و آزادی مردمی است که آوازه غیرت و همبستگی شان، دروازه های پولادین جهان را درنوردیده است. ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی بر ارتشیان جان برکف این مرز و بوم گرامی باد.

همچنین سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در توییتی در واکنش به اهانت یک سیاستمدار سوئدی، نوشت: قرآن سند حقانیت پیامبران اولوالعزم است. آنها که به ساحت مقدس قرآن جسارت می کنند در واقع به خودشان توهین می کنند.

وی در توییت دیگری نوشت: بعضی از افراد با شنیدن خبر فروش نفت و عواید دلاری آن، بوی کباب به مشامشان می رسد!

روح‌الله نجابت ‌‏نماینده مردم شیراز و زرقان هم در توییتر عنوان کرد: وزیراقتصاد وعده داده بود گزارش حسابرسی و صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی را شفاف کند.

وی اضافه کرد: هرچند صورت مالی برخی بانک‌ها و شرکت‌ها بر روی کدال قرار گرفته اما با توجه به اینکه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت را مکلف به شفافیت شرکت‌ها کرد، انتظار است این اقدام برای کلیه شرکت‌های دولتی صورت پذیرد.

یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان نیز با هشتگ دارو، توییت کرد: سازمان غذا و دارو درخواست اختصاص یک میلیارد دلار برای سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ کرده است. اما بانک مرکزی به جای تسهیل و افزایش هماهنگی‌ها از نیمه بهمن ماه سال گذشته از صدور فیش ارز ترجیحی برای دارو خودداری کرده‌ این امر نیز باعث بروز مشکلات عمده ای در حوزه دارو و واردات آن شده.

وی در توییت دیگری با هشتگ‌های کادر سلامت، کادر درمان و کرونا، وزیر بهداشت را خطاب قرار داد و نوشت:  این کادر سلامت بود که با وجود علم و آگاهی از خطر جانی، پیشانی بند رزم بر پیشانی بسته و به میدان آمد و با اهدای شهدای سلامت جامعه را به ساحل آرامش رساند.

این نماینده مجلس در ادامه توییت خود یادآور شد: متاسفانه بعد از فروکش کردن بیماری، پاسخ آن همه رشادت های کادر سلامت به صورت عذر خواستن و پایان طرح و خارج کردن این عزیزان از سیستم بهداشتی و درمانی کشور بوده است. 

ابراهیمی همچنین در توییت دیگری با هشتگ های تبدیل وضعیت نیروهای طرحی شرکتی و مدافعان دیروز تعدیل‌شدگان امروز، عنوان کرد: از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری و قدردانی از این ایثارگران در جهت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تبدیل وضعیت نیروهای طرحی شرکتی قراردادی ۸۹ روزه و پیمانی اقدام نمایند.

علی خضریان نماینده مردم تهران هم توییت کرد: برخی برای دستاوردسازی در دوران جناب محمد جواد ظریف، طرح مطالب خیالی ازجمله رفع FTO در مذاکرات وین را مطرح می‌کنند درحالیکه پیش‌نویس ۲۰ ژوئن موجود است که صرفا به عنوان پیشنهاد ایران در براکت بوده و در این مورد تغییری ایجاد نشده است. اگر کسی چنین ادعایی دارد، عین جمله را بنویسد.

وی در این توییت افزود: پیرامون ادعاهای خلاف واقع جناب ظریف در گزارش بیست و دوم برجام به مجلس نیز به عنوان رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود ضمن تشکیل پرونده‌ای جهت رسیدگی به این ادعاها، در مهر سال ۱۴۰۰ با جناب محمد باقر قالیباف مکاتبه‌ای را انجام دادم که در رسانه‌ها منتشر شد.

این نماینده مجلس همچنین در توییت دیگری عنوان کرد: ایجاد شفافیت به عنوان یک راهبرد مهم، پیش نیاز تحقق دو ارزش عدالت و آزادی در جامعه است و شفافیت آرای نمایندگان، پایه‌ای برای بهره‌مندی از نظارت اجتماعی می‌باشد. لذا آرایی که به وکالت از مردم عزیز در مجلس داده می‌شوند، در سامانه تعاملی منتشر خواهد شد.

حسن شجاعی ‌‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز در توییتر نوشت: درخواست نامعقول سازمان نظام پزشکی در افزایش نجومی تعرفه‌های پزشکی به هیچ وجه قابل قبول نیست. در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن برشمردن آلام مردم و هزینه‌های کمرشکن نظام سلامت، از موضع وزیر رفاه حمایت و خواستار تنظیم تعرفه‌ها براساس اسناد و قوانین بالا دستی شدم.

همچنین مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در توییتی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی گام بزرگی در راستای شفافیت در تاریخ قانون‌گذاری کشور برداشت. با وجود اینکه ایرادتی به طراحی و متن طرح داشتم، به امید رفع ایرادات در جزئیات، به دو فوریت طرح  رای موافق دادم.

وی اضافه کرد: حق مردم است که از جزئیات تصمیماتی که بر زندگی و سرنوشت آنها تاثیر می گذارد مطلع شوند.

مالک شریعتی دیگر نماینده تهران هم در حساب مجازی خود توییت کرد: پس از آسیب شناسی خاموشی تابستان۱۴۰۰ در کمیسیون انرژی و برگزاری دهها جلسه کارشناسی توسط کمیته برق کمیسیون با مرکز پژوهش‌ها و وزارت نیرو، “طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق” تقدیم مجلس شد و کلیات آن دیروز مصوب شد. با تصویب جزئیات، عمده عقب ماندگی صنعت برق جبران خواهد شد ان شاالله.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان نیز در رشته توییتی نوشت: شهاب الدین عزیزی خادم که با وعده درآمد ۱۰ میلیون دلاری به فدراسیون فوتبال آمده بود، بدلیل عدم شفافیت مالی و حیف و میل ۵۵ میلیارد تومانی که به دلیل ارتباطش از سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی گرفته بود، عزل شد.

وی اضافه کرد: وی را نیز باید به دلیل دریافت ماهانه ۵۵ میلیون تومان حقوق، طی دوره کوتاه مدت ریاستش بر فدراسیون فوتبال از اسفند ۱۳۹۹ تا اسفند ۱۴۰۰ و مبلغ  ۳میلیارد و ۶۰ میلیون ریال(۳۰۶میلیون تومان)بعنوان پاداش صعود به جام جهانی، از نجومی بگیرانی محسوب نمود که لابد سهم خود را از سفره انقلاب برداشته اند.

همچنین محمود عباس زاده مشکینی ‏نماینده مردم مشکین شهر در توییتی عنوان کرد: طبق عدالت، منطق کارشناسی، نظر فنی نهاد مسئول ( اذعان۲دقیقه پیش جناب سعید محمد در مذاکره با بنده) منطقه آزاد استان شامل۴ نقطه است: ۱- بخش رضی مشکین‌شهر و قسمتی از نمین، ۲- بخشی از گرمی، ۳- بخشی از بیله سوار، ۴- بخشی از پارس آباد؛ اگرنه کسی نمی تواند پاسخگویی تبعات امنیتی اجتماعی آن باشد!

منبع: خبرگزاری ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا