خبرهای کرونا

انگلیس مجبور به تمدید بسته حمایت اقتصادی کرونا شد

«ریشی سوناک» با ایراد سخنانی در مجلس عوام اعلام کرد که دولت تا ماه اکتبر (مهر/آبان) به پرداخت حقوق افراد شاغلی که به دلیل کرونا خانه نشین شده‌اند ادامه می‌دهد.  

وی افزود که دولت از دو ماه دیگر، هزینه اجرای این طرح را با شرکت‌های تجاری تقسیم خواهد کرد تا افراد شاغل به تدریج به محل کار خود بازگردند.   

وزیر دارایی انگلیس همچنین این فرضیه را که تمدید طرح یادشده سنت بدی را در جامعه پایه گذاری می‌کند،  رد کرد و افزود که شرایط کشور باعث شده تا کسب وکارها ناگزیر تعطیل شده و افراد در خانه بمانند.  

سوناک ابراز امیدواری کرد که آمار کرونا تا ماه اکتبر آینده کاهش یافته و به این ترتیب بسته اقتصادی ویژه دولت هم تا آن زمان متوقف خواهد شد.

دولت انگلیس برای جبران زیان‌های مالی ناشی از کرونا ۳۳۰ میلیارد پوند بودجه اختصاص داده که بر اساس آن علاوه بر اعطای وام‌های‌ اضطراری، تا سقف ۸۰ درصد یا حداکثر ۲۵۰۰ پوند از حقوق ماهانه افراد شاغل را پرداخت می‌کند.

با این حال گزارش‌ها حاکیست که دولت برای تامین اعتبار آن با مشکلات جدی مواجه و به فروش اوراق قرضه متوسل شده است.

بنا به گزارش وزارت دارایی انگلیس،  بیش از ۷.۵ میلیون شاغل در انگلیس به دلیل بحران کرونا خانه‌نشین و به دریافت کمک هزینه دولت متوسل شده‌اند. همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت کمک هزینه بیکاری، از آغاز قرنطینه تاکنون درخواست داده‌اند.

در این مدت ۲۵ درصد شرکت های تجاری در انگلیس، فعالیت‌های خود را متوقف کرده و ۵۰۰ هزار شرکت برای پرداخت حقوق کارکنان خود به کمک هزینه‌های دولت متوسل شده‌اند.

تحقیقات صورت گرفته از سوی نهادهای مستقل در انگلیس نشان می‌دهد که خسارت‌های مالی ناشی از کرونا فراتر از پیش‌بینی وزارت دارایی و بسته حمایت اقتصادی دولت این کشور است.

وزیر دارایی انگلیس هم چندی پیش در سخنانی  اوضاع اقتصادی کشور را بسیار وخیم توصیف کرد و هشدار داد که ممکن است وضع از آنچه هست، دشوارتر شود.  

وی افزود؛ هرچند مساعدت مالی دولت تاکنون مشاغل و شرکت‌ها را از مرز ورشکستگی نجات داده اما منابع دولت محدود است و قادر به نجات تمام کسب و کارهای کشور نیست.  

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یکشنبه گذشته، ناگزیر محدودیت های تردد افراد شاغل به محل کار را با هدف به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصاد کشور،  آسان کرده است. این در حالی است که آمار شیوع کرونا در انگلیس همچنان نوسان دارد و این کشور پس از آمریکا دارای بالاترین آمار قربانیان کرونا در سراسر جهان است.

۳۱۰۳۱۱

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا