خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، گفت: آلودگی هوا میزان آسیب پذیری دستگاه تنفسی را افزایش می دهد و به عنوان زنگ خطری جدی برای بیماران مبتلا به بیماری های حاد و مزمن تنفسی و همچنین بیماران قلب و عروقی است. بر اساس مطالعات و شواهد علمی، آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری هایی مانند کووید ۱۹ است.

وی افزود: افرادی که بیماری های زمینه ای دارند و در مناطقی با هوای آلوده زندگی می کنند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند. بنابراین توصیه ما به منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا در این ایام این است که تا حد امکان در خانه بمانید و در صورت خروج از منزل، استفاده مداوم از ماسک را به طور جد در دستور کار خود قرار دهید.

لاری ادامه داد: از انجام فعالیت هایی مانند قدم زدن در پارک ها و دویدن در فضای آزاد به طور جدی خودداری کرده و در منزل نیز فعالیت های روزانه خود را کاهش دهید. ضروری است که مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان، زنان باردار و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند، از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.

وی گفت: همچنین توصیه می شود که غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان شامل میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کرده و از مصرف غذاهای چرب، فست فود و غذاهای فرآوری شده خودداری شود. اگر در خانه از سیستم های تصفیه هوا استفاده می کنید، فیلترهای آن را به موقع تمیز کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ضمناً استفاده از سیستم های تصفیه هوای دارای سیستم ازون ساز و اشعه ماورای بنفش به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همچنین ضروری است که از فعالیت هایی که منجر به افزایش آلودگی هوا در فضاهای سربسته می شود، مانند روشن کردن شمع و عود جدا خودداری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا