خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

افزایش مراجعه و بستری کرونایی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری نیا عصر امروز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سه هفته پایانی دی ماه در کشور و خوزستان شاهد افزایش مراجعه کنندگان، بستری و فوت بیماران کرونایی نسبت به هفته‌های قبل از آن بودیم که بر این اساس وزارت بهداشت ورود به موج جدید کرونا را در کشور اعلام کرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: با توجه به افزایش شهرهای زرد کرونایی در جلساتی سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با این بیماری بررسی شد.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون پنج میلیون و ۲۷۵ هزار و ۶۴۳ دوز واکسن کرونا برای خوزستانی‌ها تزریق شد که از این میزان نوبت اول ۸۷ درصد، نوبت دوم ۷۶ درصد و دوز یادآور ۳۷ درصد بود که این میزان واکسیناسیون موجب کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان شد.

بختیاری نیا با توجه به اینکه از دوز نوبت سوم به بعد تاکنون ۳۷ درصد پوشش واکسیناسیون در استان داشته‌ایم گفت: بیشتر افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند برای دوز یادآور مراجعه نکرده‌اند.

وی افزود: با توجه به کاهش ایمنی جمعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه برای چرخش مجدد ویروس کرونا و همه‌گیری این بیماری در استان و کشور فراهم شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد: به همه افراد بالای ۱۸ سال به ویژه بیماران زمینه‌ای و گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال و کسانی که ۶ ماه از دوز قبل واکسن آن‌ها گذشته است، سفارش می‌شود برای دریافت واکسن یادآور و تکمیل واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی گفت: بیشترین میزان فوتی‌های کرونایی از بیماران زمینه‌ای و واکسن نزده‌ها بودند که ۸۰ درصد مرگ‌ومیرها شامل افرادی بود که واکسن کرونا را دریافت نکردند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا