خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

تداوم حضور کووید ۱۹ در اردبیل/۳ شهر در وضعیت زرد قرار گرفت

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار بهداشت تاخت و تاز کرونا در چندماهه گذشته در استان اردبیل از سر گرفته شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، نمین و بیله سوار در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های پارس آباد، مشگین‌شهر، کوثر، گرمی، سرعین، اصلاندوز، خلخال و نیر نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: لازم است به صورت جدی دستور العمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن تجمعی و سیستم حمل و نقل عمومی رعایت شود.

محمدیان اردی با بیان اینکه واکسیناسیون به عنوان اولین حفاظت کننده در مرگ و میر عمل می‌کند، گفت: کلیه افراد بالای ۱۸ سال که از آخرین تزریق واکسیناسیون کووید آن‌ها بیش از شش ماه گذشته است برای تزریق واکسن دوز یادآور به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به آماده باش تمامی مراکز درمانی استان گفت: کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت در سطح استان آماده تزریق واکسن کووید به مراجعین باشند و ما تلاش می‌کنیم تا با افزایش تخت‌های بیمارستانی و مراقبت‌هایی که انجام می‌شود، زمینه خدمات‌رسانی به بیماران و مبتلایان را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا