خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

میزان تزریق روزانه واکسن کرونا در استان بوشهر دو برابر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی ایرانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای تسریع در اجرای واکسیناسیون در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی میزان واکسیناسیون در مرحله اول در جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر را ۴۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر تاکنون دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون استاندار بوشهر از تزریق روزانه بیش از ۱۰ هزار واکسن کرونا به جامعه هدف در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: با افزایش سالن‌ها و تأمین نیرو، تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر تا ۲۰ هزار در روز افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه همه بخش‌ها باید در زمینه رعایت موارد ایمنی و اصول و شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری کنند افزود: همکاری همه‌جانبه در راستای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس ضروری است.

ایرانی بر لزوم تأمین کالاهای اساسی مردم و ثبات قیمت در بازار تاکید کرد و ادامه داد: برخورد با گران‌فروشی، احتکار کالا و سوء‌استفاده از نیاز مردم ضروری است و باید دستگاه‌های ناظر در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشند.

رسانه‌ها امیدآفرینی کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست به اهمیت فعالیت رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: امید بخشی و گسترش امیدواری اجتماعی در میان مردم از مسئولیت‌های رسانه‌ها است که باید در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشند.

فاطمه کرم‌پور با تاکید بر لزوم روحیه‌بخشی به مردم با رویکرد کاهش استرس اضافه کرد: امید و امیدواری به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه محسوب می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها در جامعه معاصر با تأثیرات بی‌نظیر بر حوزه‌های شناختی و نگرش افراد از طریق نوع اطلاعات ارسالی خود در امیدآفرینی اجتماعی نسبت به آینده همانند محرک اساسی برای پیشبرد رشد و بهبود فعالیت اجتماعی نقش جدی ایفا می‌کند.

کرم‌پور بیان کرد: روحیه‌بخشی به مردم با رویکرد کاهش استرس باید مورد توجه رسانه‌های قرار گیرد و اصحاب رسانه و مطبوعات استان بوشهر با توجه به نقش بسیار اساسی در امید بخشی به مردم و گسترش امیدواری اجتماعی در انتقال مفاهیم و مضامین امیدبخش و نشاط‌آور ظرفیت بسیار بالایی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: امروزه با گسترش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، رسانه‌های جمعی از ابزارهای اصلی اثرگذار بر نگرش‌ها، ارزش‌ها و رفتار مردم است.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا