خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۸ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی فوت کردند/۶ شهر در وضعیت زرد

جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود اعلام هشدارها و دستورالعمل‌های بهداشتی، متأسفانه در یک هفته اخیر (شنبه ۲۷ اسفند تا جمعه چهارم فروردین) هشت نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا از دست دادند.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم در زمینه رعایت نکات بهداشتی و سلامتی کرونا اظهار کرد: خبرهای منفی در خصوص مرگ مبتلایان کرونا نشان از عدم توجه افراد به دستورالعمل‌های بهداشتی دارد.

موسوی افزود: در یک هفته گذشته (شنبه ۲۷ اسفند تا جمعه چهارم فروردین) چهار نفر با گزارش فوت مثبت و چهار نفر با گزارش فوت مشکوک در لیست فوتی‌های کرونا قرار گرفتند.

وی با اشاره به میانگین بستری کرونا در یک هفته اخیر گفت: در این مدت به طور متوسط روزانه ۱۲ نفر بستری مثبت و مشکوک به کرونای جدید داشتیم که در مجموع ۱۲۵ بیمار در بخش کرونا مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان غربی یادآور شد: روزانه به طور میانگین ۴۴ نفر نیز به صورت سرپایی به دلیل احتمال کرونایی بودن به مراکز درمان مراجعه کرده‌اند.

موسوی با اشاره به رنگ بندی جدید شهرستان‌ها افزود: در حال حاضر هفت شهرستان ارومیه، اشنویه، تکاب، چالدران، چایپاره، شوط و نقده در وضعیت هشدار و رنگ بندی زرد و نارنجی قرار داشته و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت رنگ بندی آبی قرار دارند و هیچ شهری از آذربایجان غربی قرمز نیست.

وی با اشاره به بستری‌های جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته تاکید کرد: ۱۱۱ بیمار از موارد بستری فعلی کرونا شامل ۳۸ مورد بستری مثبت، ۲۸ مورد بستری منفی و ۴۵ بیمار نیز در وضعیت مشکوک به کرونا بستری شده‌اند.

موسوی با دعوت مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامتی ادامه داد: با عادی سازی کرونا، آمار بیماران رشد کرده و شهرستان‌ها از حالت آبی و زرد به مراحل سخت‌تری تغییر وضعیت خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۵۰ نفر در استان دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: ۸۴.۶ درصد جمعیت این استان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند ضمن اینکه تمامی مراکز درمانی آماده ارائه خدمات در این زمینه بوده و به طور رایگان واکسیناسیون انجام می‌شود.

موسوی اضافه کرد: همچنین ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۱۸ نفر نیز موفق به دریافت دز دوم واکسن شده‌اند که معادل ۷۵.۸ درصد جمعیت استان است، یک میلیون و ۹۷ هزار و ۹۱ نفر شامل ۳۴.۷ درصد جمعیت استان نیز هر سه دز را دریافت کرده‌اند، ۵۶ هزار و ۶۸۵ نفر دز چهارم شامل ۱.۷۹ رصد و یک هزار و ۱۳۰ نفر هم دز پنجم را زده‌اند.

وی با اشاره به گروه‌های پر خطر و ضرورت واکسیناسیون یادآور شد: افراد مشمول در این بخش باید به فرآیند دریافت واکسن توجه جدی کنند ضمن اینکه افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین واکسن آنها گذشته نیز جهت دریافت واکسن جدید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی شهرهای آذربایجان‌غربی، چایپاره در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا