خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

۲۵ خروجی تهران باید سختگیرانه کنترل شود/ وضعیت کرونا در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان لقمان حکیم، عنوان کرد: امروز مجموعه متنوعی در قالب پروژه‌های نوسازی و بهسازی در بیمارستان لقمان حکیم افتتاح شد که شاخص ترین آن مجتمع اختصاصی بستری بیماران کرونایی است که در قالب یک ساختمان مجزا به بهره برداری رسید. ۴ طبقه این ساختمان به بخش بستری عادی و یک طبقه به بخش بستری ویژه اختصاص دارد، طبقه زیرین نیز اورژانس بیماران کرونایی است.

وی افزود: وجود آزمایشگاه، اورژانس و سی تی اسکن مستقل موجب شده فضای عمومی بیمارستان اشغال نشود و بیماران به صورت مجزا خدمات دریافت کنند. از طرفی از همان روزهای آغازین شیوع بیماری خدمات قابل توجهی به بیماران کرونایی در بیمارستان لقمان ارائه شد و برای خیز چهارم نیز آمادگی خوبی در این مرکز وجود داشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در خصوص روند واکسیناسیون در تهران عنوان کرد: این روند در تناسب با لجستیک واکسن پیش می‌رود، تیم‌های بهداشتی با شتاب خوبی در حال فعالیت هستند و برای افزایش ظرفیت نیروهای انسانی و فضای فیزیکی تخصیص یافته آمادگی کامل وجود دارد.

زالی گفت: در تهران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه سنی ۶۰ سال به بالا هستند. واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز شب گذشته در اکثر نقاط به پایان رسیده است. افرادی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده‌اند و هنوز برای تزریق اقدام نکرده‌اند نیز زمان دارند و نگران نباشند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از تخصیص تمامی مراکزی که بالقوه ظرفیت فعالیت تجمیعی در حوزه واکسیناسیون را دارا هستند، خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد تا اگر با لجستیک مطلوبی از واکسن مواجه شدیم، آمادگی کامل را داشته باشیم.

زالی در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری در تهران، ادامه داد: شیب بستری با سرعت ملایم رو به کاهش است، چراکه اکثر بیماران بدحال هستند و بسیاری نیز از سایر نقاط اطراف تهران ارجاع داده می‌شوند. در پیک چهارم بیماران با حال عمومی بدتری بستری شدند.

وی ادامه داد: به طور کلی شاخص‌ها در پایتخت با تأخیر ۱۰ تا ۱۴ روز نسبت به کل کشور تغییر می‌کند. در حال حاضر ۷ هزار و ۳۵۰ بیماران کرونایی بستری شدند که از این تعداد هزار و۹۸۰ بیمار نیاز به دریافت خدمات مراقبتی ویژه داشتند. هزار و ۵۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها تهران بستری که ۲۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

زالی اظهار کرد: خوشبختانه ترخیص نیز شتاب خوبی گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته حدود هزار و ۳۰۰ بیمار از بخش‌های کرونایی مرخص شدند. به نوعی بین میزان ترخیصی و موارد جدید بستری در حال نزدیک شدن به تعادل هستیم. البته میزان مراجعین سرپایی در تهران نیز بسیار کندتر از سایر استان‌ها در حال کاهش است. در ۲۴ ساعت گذشته در تهران ۱۲ هزار مراجعه کننده سرپایی به ثبت رسیده که به طور تقریبی نیمی از آنها به بخش‌های بهداشت و نیمی به بخش‌های درمان سرپایی مراجعه کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اجرای طرح درمان سرپایی یا رمدسیویرتراپی، گفت: در تهران ۱۹ مرکز برای این منظور تخصیص یافته و بنابر اعلام وزیر بهداشت عددی بالغ بر صدهزار تخت شناور در تهران و سایر استان‌های کشور فعال است.

به گفته وی، با تاکید کمیته امنیت انتظامی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور ممنوعیت سفرها در تعطیلات پیش رو از سوی ستاد ملی صادر شد.

زالی گفت: در تهران ۲۵ نقطه خروجی استان را داریم و این نقاط باید با جدیت کامل کنترل شود. همچنین نیروی انتظامی و کلیه فرمانداران استان تهران مکلف شدند تحت هیچ عنوانی برگه مجوز خروج را صادر نکنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا