خبرگزاری مهرخبرهای کرونا

خیز آرام و بی صدای کرونا در اردبیل/ ۱۱۹ بیمار بستری شدند

علی محمدیان اردی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برگزاری هرگونه دوره همی خانوادگی منشأ اصلی افزایش ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها است و افزود: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام گرفته هم اکنون هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی از قبیل تب، سردرد، سرفه یا آبریزش بینی جزو علائم کرونا محسوب می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: دیر مراجعه کردن و عدم توجه به علائم بیماری موجب انتقال ویروس می‌شود و شهروندان باید از تجمعات در فضاهای بسته و تجمعات خانوادگی خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را چه در منزل چه در مواقع ضروری حضور در اجتماع رعایت کنند.

محمدیان اردی با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بستری شدن ۱۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده‌ایم گفت: علت افزایش میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بد حال و فوتی خواهیم داشت.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته جاری نیز اشاره کرد و افزود: امروز موردی فوتی در استان به ثبت نرسیده اما آمار فوتی‌های هفته جاری تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان اردبیل به ۳ نفر می‌رسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد نمایند.

وی از بستری شدن ۱۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۴ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

محمدیان افزود: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا